Google Update uderzył w Twoje rankingi. I co dalej?

 

Google niedawno opublikował aktualizację dotyczącą spamu. Sądząc po tym, jak Google opublikowało kilka aktualizacji spamu z rzędu, a następnie aktualizację podstawową zeszłego lata, nie byłoby zaskoczeniem, gdyby aktualizacja podstawowa była w toku, zwłaszcza że sezon zakupów świątecznych jest tuż za rogiem, a Google ma historię publikowanie aktualizacji o tej porze roku. Po ponad dwudziestu latach doświadczeń z aktualizacjami Google jedna rada jest nadal taka sama i to trochę poczekać, zanim wpadniemy w panikę. To są powody, dla których.

 

Cykl życia aktualizacji Google

Można powiedzieć, że cykl życia aktualizacji Google to wprowadzenie nowego algorytmu, modyfikacje mające na celu jego ulepszenie, ewentualne starzenie się, a następnie wymiana. Ulepszenia aktualizacji zwykle rozpoczynają się wkrótce po wydaniu aktualizacji i zidentyfikowaniu problemów. Ten artykuł zawiera link do filmu wideo Google, aby potwierdzić, że algorytmy zostały zaktualizowane. Ten artykuł dotyczy głównie tego, co dzieje się po uruchomieniu aktualizacji i utracie rankingu witryny .

 

Oczekiwanie, aż aktualizacja się uspokoi

Wygląda na to, że prawie każda aktualizacja Google jest nieco wycofywana, czasami w ciągu kilku dni, tak jakby różne części były dodawane nierównomiernie w centrach danych. Czasami wyniki wyszukiwania natychmiast po ogłoszeniu aktualizacji są wycofywane w ciągu kilku dni w niektórych sektorach sieci, podczas gdy w innych pozostają takie same. Istnieje kilka aktualizacji algorytmów, które w znaczący sposób wpływają na wyniki wyszukiwania, takie jak aktualizacja Medic z 2018 roku i ostatnia aktualizacja BERT.

Historia tańca Google

Reklama:

kantor Świnoujście
Najlepszy kantor w Świnoujściu: golden-kantor.eu
restauracja Świnoujście
Najlepsza restauracja Świnoujście: Promenada, sprawdź koniecznie!

Te aktualizacje miały duży wpływ na to, jak Google rozumie zapytania wyszukiwania i zawartość witryny. John Mueller powiedział niedawno, że podstawowe aktualizacje ogólnie dotyczą trafności i ogólnej jakości, a mogą to być wprowadzenie nowych algorytmów lub tych samych algorytmów, ale szybszych lub ulepszonych. Istnieje wiele artykułów naukowych Google, które dotyczą trafności, ale także nowych sposobów uczenia maszyn i ulepszania (stosunkowo) starszych algorytmów, takich jak BERT .

 

Ale za każdym razem, gdy wprowadzane jest coś nowego, bez względu na to, ile testów zostanie wykonanych, nastąpią niezamierzone konsekwencje, gdy witryny, które nie powinny stracić rankingu, odzyskają swoje pozycje. Czasami dzieje się to wcześniej. Czasami witryna musi poczekać do następnej aktualizacji rdzenia Google. Witryny, które nie powinny stracić pozycji w rankingu, nazywane są fałszywymi trafieniami, a czasami są również określane jako szkody uboczne.

 

 

Historia tańca Google

Na początku Google indeks wyszukiwania był aktualizowany co miesiąc. Co miesiąc Google dodawał dane z poprzednich miesięcy, indeksując i przeliczając rankingi. To wtedy wydawcy dowiedzieliby się, czy zmiany w tagach tytułów, linkach i treściach pomogły w ich rankingu. Właściwie fajnie było dzielić się uwagami z innymi wydawcami na temat tego, co pozornie działało. Comiesięczne aktualizacje Google nosiły nazwę The Google Dance, ponieważ podczas aktualizacji wyniki wyszukiwania powodowały, że strony internetowe zyskiwały i traciły pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Oto comiesięczny wpis Google dotyczący aktualizacji WebmasterWorld z 2002 r., w którym komentuję źle zaprojektowaną witrynę, która pojawiła się na górze wyników wyszukiwania, a następnie wspomniałam o tym, jak wyniki wyszukiwania ustabilizują się w krótkim czasie.

 

Mój post na forum:

„Serp numer jeden dla terminu, który śledzę, jest jak dotąd zdominowany przez okropną stronę FP 4.0, która nie jest w dmoz i nie ma PR.

Nigdy wcześniej tego nie widziałem. To kiepski wynik (Boże, to okropna amatorska strona internetowa), który sprawia, że ​​serp wygląda haniebnie.

Poczekam jednak, aż taniec się skończy, zanim zacznę pienić się na ustach. Te rzeczy zwykle wyglądają dziwnie, dopóki nie zostaną załatwione.”

Ten wzorzec ustalania się aktualizacji Google był funkcją od prawie początku aktualizacji Google. Google ma długą historię oddzwaniania, co zostało zmienione.

Hipotetyczny przykład szkód ubocznych w wyszukiwaniu

Załóżmy, że wprowadzają zmianę, aby lepiej określić, co użytkownicy mają na myśli, gdy wykonują niejednoznaczne zapytanie wyszukiwania, i robią to z przetwarzaniem języka naturalnego, które rozumie, co oznacza kontekst z różnych dokumentów zewnętrznych (hipotetyczny eksperyment myślowy). Testują to i działa. Osoby oceniające jakość dają mu kciuki do góry, a różne algorytmy czekają w kolejce do wydania.

Więc następnie wprowadzają to w aktualizacji podstawowej. A potem zdarzają się fałszywe alarmy, gdy niektóre witryny o wysokiej jakości zostaną przesunięte w wynikach wyszukiwania, ponieważ inne, mniej zasługujące na to witryny, zostały przesunięte w górę. Nie chodzi o to, że wysokiej jakości witryny zostały zdegradowane. Chodziło o to, że inne witryny były promowane nieumyślnie.

 

Ten punkt widzenia na temat nie degradacji jest bardzo ważny do zapamiętania. Tylko dlatego, że witryna straciła pozycję w rankingu, nie oznacza, że ​​została zdegradowana lub ukierunkowana.

 

 

Dostrajanie po aktualizacji

W przeszłości inżynierowie Google zbierali raporty o wysokiej jakości witrynach, które straciły pozycję w rankingu, co nie powinno ucierpieć. Na przykład w filmie na YouTube inżynier Google Matt Cutts z 2013 r. zaoferował rzadkie spojrzenie za kulisy, w jaki sposób aktualizacja jest dopracowywana i dostosowywana po jej wdrożeniu. W tym przypadku zwrócił uwagę na ciągłe udoskonalanie algorytmu Panda po doniesieniach o uszkodzeniach ubocznych, w których algorytm Panda wpłynął na wysokiej jakości witryny. Matt wspomina również w filmie o skutkach ubocznych spowodowanych niedawno wydanym algorytmem i o tym, jak zamierzają podjąć kroki, aby je naprawić.

AI popełnia błędy

Matt Cutts wyjaśnił:

„Przyglądaliśmy się również Pandzie i sprawdzaliśmy, czy możemy znaleźć dodatkowe sygnały (i wydaje nam się, że je otrzymaliśmy), aby pomóc udoskonalić rzeczy dla witryn, które są trochę w strefie przygranicznej, trochę w szarej strefie.

Jeśli więc uda nam się nieco złagodzić efekt w przypadku witryn, które naszym zdaniem otrzymały dodatkowe sygnały jakościowe, pomoże to witrynom, na które wcześniej w pewnym stopniu wpłynęła Panda.

Słyszeliśmy również wiele opinii od ludzi na temat OK, jeśli przejdę w dół trzy strony, zobaczę grupę kilku wyników, wszystkie z jednej domeny.

I rzeczywiście poprawiliśmy sytuację, ponieważ mniej prawdopodobne jest, że zobaczysz to na pierwszej stronie, ale bardziej prawdopodobne jest, że zobaczysz to na następnych stronach.

I patrzymy na zmianę, która może zostać wdrożona, która w zasadzie oznaczałaby, że gdy zobaczysz klaster wyników z jednej witryny, mniej prawdopodobne jest, że zobaczysz więcej wyników z tej witryny, gdy przejdziesz głębiej na kolejne strony wyników wyszukiwania Google”.

 

Wracając do hipotetycznego przykładu, być może Google domyśla się, że dodane przez nich nowe przetwarzanie języka naturalnego może faworyzować pewien rodzaj witryny o niskiej jakości, a dodanie dodatkowego sygnału poprawia wyniki wyszukiwania.

 

AI popełnia błędy

Błędy w sztucznej inteligencji (AI) się zdarzają. Facebook musiał przeprosić we wrześniu 2021 roku, kiedy ich sztuczna inteligencja określiła czarnych mężczyzn jako małpy.

 

Według doniesień prasowych:

„Użytkownicy Facebooka, którzy obejrzeli wideo z gazety przedstawiające czarnoskórych mężczyzn, zostali zapytani, czy chcą„ dalej oglądać filmy o naczelnych ” przez system rekomendacji sztucznej inteligencji”.

 

Algorytmy nie są idealne i nie powinno być niespodzianką, jeśli jakakolwiek aktualizacja rdzenia lub aktualizacja spamu popełni błąd i Google musi to oddzwonić. I w takim przypadku może mieć to wpływ na skuteczność SEO.  Moim zdaniem to prawie pewne.

Zdarzają się zbiegi okoliczności

Zawsze traktuj to, co ludzie mówią w Internecie z przymrużeniem oka. Zbiegi okoliczności są czasami mylone z dowodami. Na przykład jeden ze specjalistów SEO powiedział mi, że złożył zrzeczenie się dla klienta, którego dotyczyła aktualizacja rdzenia, i że w ciągu kilku dni jego witryna odzyskała sprawność. Ale to był zbieg okoliczności, plik disavow nie miał nic wspólnego z odzyskiwaniem witryny. Wiem o tym, ponieważ John Mueller z Google powiedział niedawno, że pliki dezawuują się miesiącami, zanim będą miały jakikolwiek wpływ na algorytm i to JEŚLI mają wpływ (ponieważ algorytm Google jest dobry w wyłapywaniu losowych linków spamowych). Więc nie wierz automatycznie w to, co ludzie mówią, że dzieje się po aktualizacji rdzenia, zwłaszcza jeśli nie można tego odnieść do znaczącego trendu.

 

Aktualizacje Google Core nie są kierowane na nisze

Ogólnie rzecz biorąc, aktualizacje Google nie są kierowane konkretnie do nisz. Są oczywiście wyjątki, takie jak aktualizacja recenzji produktów 2021 . Ale ogólnie rzecz biorąc, kierowanie na określone nisze nie jest sposobem działania podstawowych aktualizacji.

 

I nawet gdy zostanie zidentyfikowany trend, na przykład gdy witryny związane ze zdrowiem wydawały się najbardziej cierpieć z powodu aktualizacji, nigdy nie traktuj tego jako „ukierunkowanie” Google na konkretną niszę, nie tak działają aktualizacje.

 

W przypadku medycznym Google zaktualizował sposób, w jaki rozumie zapytania i treść, a ta głęboka zmiana była najbardziej widoczna w zapytaniach wyszukiwania medycznego bardziej niż w innych obszarach. Więc zamiast błędnie wywnioskować, że Google „celował” w niszę, lepszym sposobem zbadania tej konkretnej aktualizacji było pytanie, dlaczego witryny medyczne są bardziej wrażliwe na zmiany?

 

Problemy z trafnością

John Mueller powiedział niedawno, że witryna, której rankingi zostały naruszone przez aktualizację rdzenia, nie znajdzie rozwiązania, zrzekając się losowych linków lub naprawiając problemy techniczne, takie jak błędy 404. Powiedział, że tak jest, ponieważ podstawowe aktualizacje koncentrują się na trafności i ogólnej jakości witryny .

 

Sposób, w jaki zazwyczaj podchodzę do rozwiązania problemu z podstawowym rankingiem aktualizacji, polega na tym, że zastanawiam się, jaką rolę może odgrywać trafność lub jakość. Co ludzie mają na myśli, gdy zadają pytanie? To coś, co zmienia się w aktualizacji.

 

Ranking spadł. Co następne?

Wrócę do miejsca, w którym zaczęliśmy, czyli że aktualizacje wydają się czasami cofać. Czasami są cofani trochę w ciągu kilku dni, być może podczas dostrajania, aby naprawić błędy. Czasami jest wybierany z powrotem w następnej aktualizacji. Firma Google zaczęła ogłaszać zakończenie wdrażania aktualizacji. Jeśli rankingi się zmieniły i nie powróciły, to jest dobry moment, aby dokładnie przyjrzeć się ogólnej jakości i trafności.